web design by Ferhat Can


 
 


Proje Mantıksal Çerçeve Tablosu

Proje Stratejisi

Göstergeler

Dışsal koşullar

Ana hedef: Güneş enerjili tasarımların iyileştirilmesi ile düşük emisyonlu çevre dostu sürdürülebilir kırsal kalkınma modeli oluşturmak

 

 

Proje hedefi:

  1. Yozgat Şahmuratlı Köyü'nde mevcut olan güneş ocaklarının, güneş kutu fırınlarının ve kurutucularının iyileştirilmesi; yeni güneş ünitesi prototiplerinin geliştirilmesi; Scheffler yansıtıcısının uygulanması ve güneş enerjisi ile proses edilmiş gıda üretim kapasitesinin arttırılması.
  2. Yozgat Şahmuratlı Köyü'nde başarıyla pazarlanabilecek ürünlerin seçilmesi.
  3. Yozgat Şahmuratlı Köyü'ndeki güneş enerjili tararımlarda üretilen ürünlerin markalaşma altyapısının kurulması.
  4. Çevre dostu ve sürdürülebilir bir kalkınma modelinin geliştirilmesi ve kurulması.

 

 

İyileştirilen tasarımlar Yozgat Şahmuratlı Köyü halkı tarafından kabullenildi; başarıyla kullanıldı ve yenileri üretildi.

Yozgat Şahmuratlı Köyü'nde mevcutta yenilenebilir enerji kaynakları ile çalışan üretim birimlerini kullanan mevcut hane sayısı (18 hane), talebin artması ile 36 haneye yükseldi.

Kerkenes markası tescillendi.

Türkiye'deki diğer kırsal bölgeler de Şahmuratlı Köyü'nün sürdürülebilir kalkınma modelini örnek alarak, kendi bölgelerindekendi ihtiyaçlarına göre başarıyla uyguladılar.

Ara hedef 1. Teknik Donanım Kapasitesinin Geliştirilmesi

(Yozgat Şahmuratlı Köyü'nde mevcut olan güneş ocaklarının, güneş kutu fırınlarının ve kurutucularının iyileştirilmesi; yeni güneş ünitesi prototiplerinin geliştirilmesi; Scheffler yansıtıcısının uygulanması ve güneş enerjisi ile işlenmiş gıda üretim kapasitesinin arttırılması)

Farklı kullanımlar için iyileştirilmiş ve geliştirilmiş ev tipi güneş ocaklarına, güneş kurutucularına ve güneş kutularına ait en az 1'er adet toplam 3 adet prototip geliştirildi.

Scheffler yansıtıcıları başarıyla uygulandı.

Yeni prototiplerin bulunması ve başarıyla uygulanması

Ara hedef 2. Pazar Talebinin Belirlenmesi ve Arttırılması
(Yozgat Şahmuratlı Köyü'nde başarıyla pazarlanabilecek ürünlerin seçilmesi)

 

Yerel pazarda satılan, Şahmuratlı'ya ait kurutulmuş gıda payı 50 kg'dan iki katına çıkarıldı.

Yerel halkın bahçelerinde başarıyla üretilen 12 ürüne (mantar, dağ eriği, soğan, kokteyl domates, elma, armut, maydonoz, adaçayı, nane, patlıcan, kabak, biber) odaklanılarak, mevcut üretim olan 250 kg, 2 katına çıkarıldı.

Yozgat Şahmuratlı köylüler organik tarım ve damla sulama ile ürünlerini yetiştirdi.

Köy halkının organik tarımı ve damla sulama yöntemini kullanmayı  kabul etmesi

Ara hedef 3. Markalaşma Altyapısının Oluşturulması

(Yozgat Şahmuratlı Köyü'ndeki güneş enerjili tararımlarda üretilen ürünlerin markalaşma altyapısının kurulması)

 

Kerkenes markası tescillendi.

Güneş evi içindeki imalathaneye gereken standartlar belirlendi ve gerekli yatırımın maliyeti hesaplandı.

Kerkenes ürünlerinin üretim ve satış izni gerekliliklerine bakıldı ve maliyeti hesaplandı.

2008 senesinde ŞAHDER'in geliri olan 8.154,50 TL 2009'da %25 arttı.

ŞAHDER'e hizmet veren kadınların geliri 2008'de olan 3.496,00 TL 2009'da %20 arttı.

Onay sürecinin proje süresi içinde gerçekleşmesi

Ara hedef 4. Yerel sahiplenme ve yaygınlaştırmanın arttırılması

(Çevre dostu ve sürdürülebilir bir kalkınma modelinin geliştirilmesi ve kurulması)

Yazılı ve görsel materyaller ile önce ulusal, daha sonra uluslararası pazar olmak üzere projenin tanıtımları ve duyuruları yapıldı.

Çevre köy ve belediyelerden güneş enerjili tasarımlara talep oldu.

Yerel otorite ekipman, teknik malzeme ve organizasyon konularında ayni katkılarda bulundu.

Yozgat ili kırsal alanında eğitim gören 100 öğrenci için eğitim toplantıları düzenlendi.

Şahmuratlı Köyü'ndeki faaliyetlerin çevre köylerce benimsenmesi